Geoblog.pl    orion    Podróże    Rejs po morzu Egejskim    Syros

Syros

Grecja
Grecja, Síros

Podpływając do portu (Finikos) na wyspie Syros okazało się, że nie działa nam skrzynia biegów Jak się później okazało odkręciła nam się śruba.

Na dwa dni utknęliśmy w urokliwym porcie rybackim. Co ciekawe oprócz rodowitych Greków cumowali tutaj również Turcy. Jak się później dowiedziałam bogaci Grecy wynajmują do swoich kutrów załogi tureckie.

Porty spełniają funkcje placów targowych w małych polskich miasteczkach. Rybacy po powrocie z połowu siadają na małych krzesełkach i grzejąc się w słońcu czyszczą swoje sieci. W tym czasie Greczynki w większości w tradycyjnych chustkach na głowach oglądają ryby i targują się o ceny. Dzieci biegają między suszącymi się sieciami bawiąc się w berkach. Jacyś starsi panowie przy stoliku grają w karty popijając wino. Załoga turecka smaży na kuchence turystycznej rybę nucąc melancholijne piosenki. Na zakurzonej oponie ni to śpi ni to czuwa kot. Ciekawe czy w łebku ma już plan na kradzież ryby.

Mam cichą nadzieję, że będzie miał większe szczęście do kradzieży niż ja. Dziś podczas wycieczki po wyspie (która urządziliśmy sobie z Piotrkiem i Basieńką) nakradłam się fig od kogoś z ogrodu. No i oczywiście były robaczywe ;o)